Ваня Боюклиева е зам.-председател на Централен кооперативен съюз, победител в категория „Социална иновация“ в Конкурс „Иновативно предприятие на годината 2020“.
– Разкажете ни какво се случи с Вашия проект тази година?
След приключване на регистрацията и оборудването на мобилните магазини, те започнаха работа и в условията на утежнена зимна обстановка в някои от регионите, които бяха останали без снабдяване с основни хранителни стоки като села в Радомирския регион. Положителното е, че през изминалите осем месеца все повече населени места и домове за хора в затруднено положение желаят да ползват услугите ни.
В момента мобилните магазини осъществяват търговска дейност в 6 области – София, Шумен, Варна, Момчилград, Ловеч и Пловдив. Началото бе поставено от двата магазина на колела, собственост на КООП Маркет ЕООД и Централния кооперативен съюз. Понастоящем те обслужват всекидневно 8 от планинските села в община Радомир – Горна Диканя, Долна Диканя, Радибош, Николаево, Поцърненци, Прибой, Беланица и Кошарите, както и Дома за стари хора „Надежда“ и Дома за деца с увреждания в столицата.
Функционира и медицинският ни мобилен автомобил, който е собственост на кооперативното предприятие СБР „Здраве“ Банкя. Той е оборудван с апаратура за спешна медицинска помощ в планинските и труднодостъпни селища, като жителите им могат да ползват мобилни медицински услуги в областта на кардиологията, неврологията, ендокринологията и вътрешните болести, за експресни изследвания на кръвна захар, преместване и придвижване на пациенти.
– Как участието в конкурса, организиран с подкрепата на ЕЕN-България, и марката „Високи постижения в иновациите“ Ви помагат за развитието на Вашата компания и проекти?
– Една от мисиите на Централния кооперативен съюз е постигането на пазарен дял и обществено признание, необходими за отстояването на интересите на нашите близо 115 000 член-кооператори и техните семейства. Мобилните магазини са не просто възможност за достигане до нови клиенти, но и шанс да покажем за пореден път, че кооперациите винаги са най-близо до хората, особено в тежки времена. Без медийни рекламни кампании за осем месеца успяхме да постигнем най-добрата „реклама“ – добрата дума на крайните потребители, които възприемат мобилния магазин КООП като приятел в нужда.
– Бихте ли препоръчали на свои колеги да участват в Конкурс „Иновативно предприятие на годината 2021“ и защо?
– С удоволствие! Достатъчен атестат за значимостта на Вашия конкурс е признанието Ви от Европейската комисия за най-добра национална практика за популяризиране на иновативното развитие. С гордост нареждаме Вашата награда сред най-значимите за Централния кооперативен съюз, защото тя ни даде допълнителната увереност, че следвайки девиза „Всички заедно можем повече“, кооперациите в България ще преборят трудностите, породени от COVID-19 и ще продължат да пишат своята 130-годишна мисия. Тази награда носи и високо морално удовлетворение за целия ни екип, който положи неимоверни усилия в реализирането на проекта във времена на трудности и несигурност. Вярваме, че чрез престижа, широкото медийно отразяване и удовлетвореността на нашите служители, ще работим още по-усърдно за популяризиране на кооперативния бизнес модел, а също така ще привлечем нови-член кооператори, сред които се надяваме да бъдат бъдещите кооперативни лидери не само на национално, но и на международно ниво. Използвам възможността да Ви поздравя не само за усилията, които полагате, за да стимулирате иновативното мислене на българския бизнес, но и за духа и позитивната енергия, с които ги правите. От сърце пожелавам успешна реализация на седемнадесетото издание на конкурса и много вълнуващи иновативни срещи!